16 Februari 2017

# Vivix

Vivix Pilihan Terbaik? Kenapa...

Dalam VIVIX jugak ada makanan sunnah! Sepertimana yang kita tahu makanan sunnah ini bagus diamalkan dan ia makanan penghuni syurga.. Allahu Akbar! Apa bendanya nie? Hihi.. sabar-sabar ya sahabat2ku.. Ia adalah ANGGUR dan anggur yang ada dalam VIVIX memang SubhanaAllah HEBAT sekali iaitu ANGGUR MUSCADINE.
Ok jom baca lagi deh.. Anggur muscadine lebih berkhasiat dari anggur biasa dan mengandungi kalori rendah. Bagi mereka yang menjaga pemakanan dan ingin menurunkan berat badan melalui kaedah pengiraan kalori, anggur ini sangat sesuai. Ia juga membuat seseorang itu berasa kenyang.

Saiz anggur muscadine adalah sebesar bola golf.. Memang besar sgt kan kalau dibandingkan dengan anggur biasa.. Teruja sangat aida bila baca pasal anggur nie..hihi.. Jangan tak tahu pulak anggur muscadine kaya dengan antioksida. 

Antioksida ini boleh melawan radikal-radikal bebas yang ada di sekeliling kita seterusnya dapat mengurangkan risiko penyakit-penyakit berbahaya seperti sakit jantung, kanser dan Alzheimer (sejenis penyakit lupa/nyanyuk). 

Anggur muscadine juga kaya dengan anthocyanins (lavonoids yang memberikan warna merah gelap dan merupakan antioksidan yang hebat serta kuat). Anggur muscadine juga mengandungi 2x vitamin C berbanding anggur biasa.

Anggur muscadine mengandungi allegic acid dalam kepekatan yang tinggi, satu phyto-nutrient yang tidak dijumpai di dalam anggur yang lain dan telah menunjukkan mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti virus dan anti-bakteria. (American Institute Of Cancer Research).

Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom yang biasanya buah anggur lain mempunyai 19 kromosom. Kromosom tambahan inilah yang membuatkan VIVIX kaya dengan nutrien antipenuaan khas. Malah, kandungan kompaun polifenol dalam buah anggur ini adalah 40X ganda lebih tinggi daripada yang terdapat dalam wain merah.
Wahhhh… memang best sangat kan!!! 
Jadi jangan tunggu lama-lama
Dapatkan VIVIX Shaklee daripada Aida Sekarang!!!

Dan dalam VIVIX ada beberapa KOMPONEN UTAMA iaitu RESVERATROL = PHYTOALEXIN = FLAVONOID = POLIPHENOL

RESVERATROL adalah sejenis polyphenol dan juga phytoalexin iaitu bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan terhadap penyakit. Antara manfaat resveratrol adalah
>> memanjangkan hayat sebanyak 20%
>> meningkatkan sistem imun
>> mencegah tanda-tanda penuaan
>> meningkatkan tahap kecerdasan dan tenaga
>> perlindungan dari penyakit kardiovaskular
>> memelihara kesihatan sendi
>> memelihara tahap gula dalam darah
>> tidur yang lebih baik
>> perlindungan anti-oksidan tinggi

BANYAKNYA KHASIAT VIVIX ^_^
Jom beli VIVIX SHAKLEE korang cepat!!
PHYTOALEXIN pula bersifat antibiotic, anti-virus dan anti-bakteria dan bertujuan untuk melindungi tumbuhan daripada serangan penyakit, bakteria, serangga, fungus serta tekanan dari alam sekitar termasuk cuaca ekstrem.

POLYPHENOL pula adalah kumpulan komponen utama yang membentuk sel-sel di dalam tumbuhan yang terdapat lebih 10,000 jenis POLYPHENOL yang berbeza. Salah satu jenis POLYPHENOL yang selalu kita dengar adalah FLAVONOIDS. Itu antara terma-terma yang selalu kita dengar apabila berbincang tentang VIVIX.

FLAVANOIDS pula mengandungi "proanthocyanidins" dan "anthocyanin" dan "phytoalexins" yang berfungsi sebagai antioksida yang kuat, antikanser, mencegah penyakit jantung dan meningkatkan sistem imun seperti pesakit AIDS **(kajian oleh Yao LH et al, 2004)

FAHAM ke? Hihi.. Jangan tidur sudah!! Ini baru sikit.. ada banyak lagi sebenarnya.. Ya Allah, Maha Besar KuasaMu.. Tak dapat gambarkan sangat teliti ciptaNya.. SubhanaAllah.. Alhamdulillah inilah serba sedikit penerangan aida pasal komponen utama dalam VIVIX. Semoga bermanfaat.. Nak kongsi? Silakan..

Assalammualaikum..

Love,


Pengedar Aktif Shaklee Kelantan
Aida | 01112909102
Facebook : Aida Alisha

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida