30 Januari 2018

# Lecithin

Teknik Marmet Atau Memerah Susu Guna Tangan

Jika anda alami bengkak susu. Minta tolong jangan pam guna mesin. Nanti lagi sakit la ibu-ibu. Aida cadangkan ibu-ibu guna teknik marmet (teknik memerah susu guna tangan) lebih mudah dan paling penting ia tidak menyeksa ibu yang mengalami masalah bengkak susu. Di bawah aida tunjukkan langkah-langkah untuk marmet.

Sebelum memulakan sesi perahan, kita mestilah sediakan botol yang bersih dan telah disteril untuk mengisi susu yg diperah dan WAJIB cuci tangan sebersihnya sebelum memulakan sesi perahan.

Ok jom ikuti langkah-langkah mudah teknik marmet dibawah:


3 Langkah Teknik Marmet untuk Sesi Memerah Menggunakan Tangan



Langkah 1 : Buat pegangan "C" dengan meletak ibu jari di bahagian atas (lebih kurang 1cm dari aerola atau kawasan gelap) dan 2-3 jari lagi mengampu bahagian bawah payudara anda. Buat pegangan "C" dan 2-3 jari mengampun bawah payudara

Langkah 2 : Kemudian, tolak jari serentak ke arah dada secara lembut dan picit ibu jari serta 2-3 jari yg lain di bahagian aerola untuk mengeluarkan susu. 

Langkah 3 : Lepaskan dan ulang semula gerakan tadi dengan pergerakan picit-lepas, picit-lepas.Tadah susu ke dalam bekas bersih yg telah disediakan tadi. Ulang semula gerakan tadi mengikut bulatan di sekeliling aerola supaya semua saluran susu yg berlainan dapat diperah. Buat perahan sehingga payudara benar-benar kosong dan beralih ke payudara yg sebelah lagi.


Tips Sebelum Memula Teknik Marmet
  • Bersihkan tangan dan bersandar dekat dinding, pejam mata, tenangkan diri.
  • Bayangkan tempat menenangkan seperti tepi pantai.
  • Urut juga payudara sekali-sekala semasa menggerakkan tangan anda. Urutan boleh juga dilakukan sebelum sesi perahan untuk melancarkan pengaliran susu dan mengelakkan dari ada yg tersumbat.
  • Bagi yang beragama Islam bolehlah berzikir semasa sesi perahan dan bayangkan wajah si manja kesayangan anda
  • Sambil gentel-gentel puting, bila mengeras dan rasa macam susu nak keluar. cepat2lah marmet.

Semasa sesi perahan, JANGAN sekali-kali :
  • Picit puting kerana ia boleh menyebabkan lebam.
  • Tarik puting kerana ia boleh merosakkan tisu.
  • Tekan dan gesel payudara dengan kuat kerana boleh melecet.

Jika anda masih lagi mengalami masalah bengkak susu. Aida cadangkan anda cepat-cepat dapatkan Lecithin Shaklee yang boleh membantu melancarkan air susu badan ibu yang tersumbat. Alhamdulillah, sudah ramai ibu dapat legakan dan kurangkan kesakitan bengkak susu selepas mengambil lecithin dengan cara makan dan dos yang betul. Harga sebotol lecithin cuma RM58.30



Berminat untuk dapatkan Lecithin Shaklee sekarang?



NAK MENJADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat untuk menjadi pengedar shaklee dengan modal rendah, mampu menambah pendapatan dengan untung runcit + bonus tunai setiap bulan dan pelbagai lagi manfaat ahli shaklee.

Jom sertai AuraRJH Family bersama saya. Dengan bimbingan tanpa putus. "Percaya Sebelum Berjaya, Cari Peluang, Usah Beralasan" InsyaAllah anda adalah Leaders Shaklee yang kami cari.

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida