2 Januari 2018

# Alfalfa Complex # Herb-lax

Bahaya Sembelit - Cara Atasi Sembelit Paling Berkesan

Masalah susah membuang air besar atau lebih mudah sebut sembelit. Jika kita sedang mengalaminya, memang tidak dinafikan, ramai dalam kalangan kita malu untuk bertanya doktor dan beranggapan ia perkara biasa.
cara atasi sembelit

Sedar atau tidak sedar, sembelit yang kerap kali berlaku jika tidak dirawat boleh menyebabkan masalah lebih teruk seperti buasir, divertikulum, angiodisplasia, keradangan usus, polip dan tanda-tanda awal kanser usus muncul (dapatkan rawatan doktor sebelum terlambat)

Sembelit didefinisikan sebagai tidak membuang air besar yang menyebabkan najis mengeras, besar dan kering. Keadaan ini menyukarkan pesakit membuang air besar (kadang pesakit terpaksa mengorek keluar najis) sangat sakit dan pedih. Lebih teruk lagi ia boleh menyebabkan pendarahan dibahagian dubur yang boleh menyebabkan buasir


Ini petikan dari sinar harian bertajuk sembelit usah dipandang ringan 
  • Najis yang mengeras akibat sering mengalami sembelit menyebabkan ia mudah melekat pada dinding usus besar dan boleh menyebabkan usus tersumbat. Apabila usus tersumbat anda juga berisiko mengalami kanser usus.
  • Sembelit bukan sahaja dipercayai boleh menyebabkan kanser kolon namun kanser pada bahagian tubuh yang lain. Terdapat seorang penghidap kanser otak juga pernah mengakui kanser otaknya disahkan berpunca daripada sembelit yang dialaminya selama berdekad-dekad.
  • Sembelit secara berpanjangan juga menyebabkan bahan bertoksin terkumpul dalam tubuh dan menyebabkan pening-pening dan sakit kepala.
  • Sembelit menyebabkan antara lain gangguan pembentukan pelbagai jenis enzim termasuk enzim detoksifikasi apabila DNA tidak dapat berfungsi secara sempurna.
  • Sembelit menyebabkan penghidap berasa tidak puas buang air besar, perut membuncit atau sakit perut.
  • Sering sembelit boleh menimbulkan menyebabkan beberapa simptom seperti bau mulut dan tubuh yang tidak menyenangkan, selain sukar menumpukan perhatian, mengantuk, malas, lesu kronik, artritis, hilang selera makan, sakit kepala dan masalah kulit.

Oleh itu, cara atasi sembelit paling berkesan ialah dengan mengamalkan makan makanan berserat tinggi amat digalakkan. Jangan lupa akan pengambilan air mineral yang mencukupi (sekurang-kurangnya 3 liter sehari) dan sentiasa aktif bersenam

Penggunaan Vitamin Semulajadi jugak digalakkan selain mengambil buah-buahan seperti betik, pisang dan sayur-sayuran adalah antara cara atasi sembelit paling berkesan.

cara atasi sembelit paling berkesan


Terdapat 4 Cara Atasi Sembelit Paling Berkesan dengan vitamin semulajadi ialah;

1 - Herb-lax
Mengandungi Daun Senna serta herba-herba lain yang bertindak untuk memperbaiki kesihatan usus. Ianya juga dapat mengatasi masalah sembelit serta penting untuk proses detox.

2 - Alfalfa Complex
Alfalfa kaya dengan klorofil, bioflavonoids, vitamin dan juga mineral. Sifatnya yang kaya dengan mutltivitamin membantu untuk badan yang tinggi acid menjadi beralkali. Di samping itu, alfalfa akan meneutralkan toxin dalam badan serta memberikan lebih banyak protein tanpa lemak tepu daripada product berasaskan haiwan.

3 - Lecithin
Membantu memecahkan lemak-lemak degil penyebab perut buncit dan kegemukan, dan memudahkan lemak dibawa keluar dengan bantuan herblax dan alfalfa.

4 - Ostematrix (sangat sesuai untuk Ibu Hamil dan Ibu Menyusukan Bayi) 
Ibu hamil dan menyusukan yang mengalami masalah sembelit amat disyorkan untuk mengambil Ostematrix. Ostematrix juga sumber kalsium hasil dari gabungan kalsium, magnesium, Boron dan Vitamin D. Ia sangat-sangat diperlukan oleh seorang ibu bagi mengurangkan risiko osteoporosis.


Berminat untuk dapatkan set sembelit shaklee di atas?

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida