24 Januari 2018

# Garlic Complex # Herbal Blend

Cara Atasi Bisul Dengan Berkesan

Bisul? sangat sangat sakit. Suami aida pernah kena masa awal perkahwinan kami dulu. Sakit bisul suami hingga demam. Tak tahan sangat suami pergi jumpa doktor. Alhamdulillah selepas kena cucuk sejarum, bisul suami semakin surut dan sembuh.


Tapi tak lama kemudian, bisul muncul kembali di punggung suami sampai nak jalan pun perit! sangat sakit sehingga demam.. huhu.. kesian suamiku. Jadi aida berikan suami Omega Guard dan Vivix untuk pulihkan bisul dari dalam dan Herbal Blend untuk suami sapu di kulit kawasan bisul setiap hari. Alhamdulillah. Sekarang bisul suami dah sembuh. Tiada muncul-muncul kembali. Alhamdulillah.

Dr. Abd. Hamid berkata, bisul selalunya timbul seperti ketulan menyakitkan yang berwarna merah jambu atau merah dengan saiz lebih kurang setengah inci diameter. Kulit di sekelilingnya juga akan kelihatan merah dan bengkak. ‘‘Dalam masa 24 jam, ketulan ini akan berisi nanah. Ia akan membesar dan menjadi lebih sakit selama lima hingga tujuh hari, kadangkala mencecah saiz bola golf sebelum hujung yang berwarna putih kekuningan akhirnya pecah. ‘‘Bisul selalunya akan hilang dalam masa dua minggu. Bisul kecil selalunya pulih tanpa meninggalkan parut tetapi bisul besar mungkin akan meninggalkan tanda di kulit,’’ ujarnya.


Apakah punca berlakunya bisul?

Bisul berlaku apabila folikel rambut (injap berbentuk tiub dekat dengan rambut/bulu roma tumbuh) dijangkiti bakteria stafilokokus aureus. Kebiasaanya bakteria stafilokokus akan masuk melalui bekas jerawat, luka-luka, kulit yang pecah dan kulit yang ada cakaran. 

Jika ini terjadi, sel-sel darah putih khas, neutrofil akan terus ke kawasan luka untuk lawan bakteria/jangkitan yang menyebabkan berlaku inflamasi dan nanah muncul. (hasil dari campuran sel-sel darah putih lama, sel-sel kulit mati dan bakteria)


Siapakah yang berisiko terkena bisul?
  • mereka yang antibodi badan lemah 
  • pengidap kencing manis (diabetes)
  • mereka yang ada jerawat
  • mereka yang suka pakai pakaian ketat menyebabkan kulit mudah pecah dan melecet


Adakah penyakit bisul berbahaya?

Ya, panyakit bisul sangat berbahaya jika tidak dirawat dengan cermat.

Bakteria daripada bisul boleh memasuki aliran darah dan bergerak ke bahagian tubuh lain. 

Jangkitan ini dikenali sebagai keracunan darah (septisemia) dan boleh meragut nyawa. 

Antara tanda awal keracunan darah seperti demam sejuk, demam panas, kadar degupan jantung yang pantas dan rasa sakit yang teramat sangat.


Jadi bagaimana cara atasi bisul dengan berkesan?

Untuk sembuhkan bisul di bahagian dalam

Anda boleh amalkan 2 suplemen ini untuk tingkatkan antibodi badan secara semulajadi iaitu Omega Guard dan Garlic Complex. 

Omega Guard bertindak mengurangkan rasa sakit, meredakan keradangan kulit, melembabkan kulit dan mengelakkan pesakit bisul dari demam berpanjangan.

Garlic Complex bertindak melawan bakteria/jangkitan kuman dan bantu meningkatkan antibodi badan.

Jika anda ada bajet lebih boleh amalkan Vivix Shaklee untuk kesan yang lebih power! 


Untuk sembuhkan bisul di bahagian luar

Anda boleh sapu Herbal Blend yang sangat menyejukkan kulit serta melegakan kulit dari rasa panas dan kemerahan bisul. Lagi kerap sapu lagi cepat bisul pecah dengan sendiri dan lebih cepat kering.


Alhamdulillah, cara atasi bisul di atas ini sangat berkesan pada suami aida. Semoga anda juga dapat rawat bisul dan atasi bisul lebih cepat dengan set untuk masalah bisul shaklee ini.

Di bawah ini, aida sertakan gambar produk shaklee khas untuk masalah bisul.



Tak sabar lagi nak dapatkan produk Shaklee?


Klik di bawah untuk terus whatsapp aida.



Tak Sabar Lagi Nak Buat Pembelian Online Shaklee.


NAK MENJADI PENGEDAR SHAKLEE?



Berminat untuk menjadi pengedar shaklee dengan modal rendah, mampu menambah pendapatan dengan untung runcit + bonus tunai setiap bulan dan pelbagai lagi kelebihan ahli shaklee.

Jom sertai AuraRJH Family bersama saya. Dengan bimbingan tanpa putus. "Percaya Sebelum Berjaya, Cari Peluang, Usah Beralasan" InsyaAllah anda adalah Leaders Shaklee yang kami cari.

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida