15 Mac 2018

# MOTIVASI

Cerita Parking Motosikal | Allah Maha Mengetahui


BERSANGKA BAIK DENGAN ALLAH vs SENTIASA TAK PUAS HATI / MERUNGUT


Parking moto punya cerita. Nak jadikan tentuan Allah lagi baik dari HambaNya yang kerdil lagi tiada kuasa apa2 nie..

Allah membuka mata Aida..
Terasa sangat di sayangi Dia..

Dia sentiasa perhatikan setiap tingkah laku hambaNya ini (aida la tu) perasaan terharu happy sebak tak tahu nak kata. Mungkin bagi awak ini perkara biasa je. Tp klu fikir logik akal kte tak tahu apa yang akan berlaku pada masa hadapan.

Kisahnya berlaku kemarin dulu..

Aida balik rehat tengahari kat rumah dalam perjalanan nak balik semula ke tempat keje, aida terfikir aida nak letak motosikal kawasan dekat sikit.. tapi tak boleh sebab ada motosikal lain dah parking.

So, aida kena parking jauh sikit. Xpela redha je la tapi tup tup.. selepas time balik kerja tengok-tengok tempat letak parking motosikal yang aida nak parking pada mula-mulanya itu tapi dah ada motosikal lain itu, ada banyak wayar TM berserabut di belakang motosikal.

Keadaan ini menjadi susah sikit kalau aida parking di situ untuk keluar parking. Allah letakkan hambaNya yang mampu untuk hadapi.

Dalam hati terfikir nasib baik la tak parking motosikal kat situ..
Dan aida fikir balik, Allah sebaik-baik perancang, Allah Maha Mengetahui SegalaNya.

Allah sangat baik terhadap kita..
Allah tahu apa yang akan, sedang dan bakal berlaku selepas ini..
Allah membantu aida dalam permudahkan urusan keluar parking motosikal

Jom kita fikir-fikir sejenak.

Kita nie merancang segala macam benda. Kita rasa ini terbaik untuk kita dan keluarga kita tapi kalau Allah tak izin ia tak akan berlaku, pasti ada hikmahNya, Allah nak bagi yang lebih baik untuk kita. Allah sayang kita. Allah nak kita yakin dengan Dia.

Ingat!!! Yakin Allah itu sebaik-baik perancang dan kita kena sebulat hati yakin Allah sentiasa tahu apa yg terbaik utk kte..

Sama-samalah kita bersangka baik dengan Allah
Berhenti merungut!

Doalah sentiasa. Jika ada kita buat silap. Ikhlas dalam hati. Nangislah di dunia jangan di akhirat. Kita belum terlambat untuk sentiasa bertaubat dengan Allah swt.

Jom doa sama-sama jom.. (^_^)

Ya Allah Aku Mohon Maaf KepadaMu, aku banyak silap, aku banyak buat dosa, aku sering lalai, aku bertaubat Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ampunkan dosaku ini. Ya Allah

#UkirSuara

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida