22 September 2016

# B-Complex # Cinch Tea

5 Tip Mudah Atasi Stress

Stress dengan kerja? memang tak dinafikan.. setiap orang pasti alami STRESS. apa yang paling penting, kita harus tangani stress dengan lebih bijak. Jadi aida nak kongsi sedikit tip atasi stress.

Lima (5) Tip Mudah Atasi Stress ialah :-
  1. Tenangkan diri - tarik nafas hembus jika berdiri awak duduk la kejap, diamkan diri terlebih duhulu.
  2. Luahkan kepada mereka yang dipercayai seperti ahli keluarga, rakan rapat dan sebagainya. 
  3. Dekatkan diri dengan maha Pencipta - mengaji Al Quran, Solat Sunat, Zikir dan sebagainya.
  4. Buat aktiviti riadah dengan orang tersayang seperti melancong, berkelah, bersukan, berkebun, shopping ke..haha..paling aida suka makan-makan..Opss!! pecah rahsia..huhu..
  5. Banyakkan minum air putih, terutama ketika marah sebab air putih dapat menenangkan perasaan agar berfikir secara waras. Rasulullah menganjurkan kalau marah, hendaklah berwudu dan mendinginkan badan (HR.Muslim).

Kita dah tahu cara atasi stress?

Jadi jangan biarkan diri kita diselimuti stress yang berpanjangan..
Hidup mesti HAPPY tau.. Tak mau stress stress lagi ok!


Nak cara atasi stress yang paling mudah lagi?

Kita boleh amalkan B-complex dan Cinch Tea yang bantu menyegarkan lagi menyihatkan badan. Yang pasti menghilangkan tekanan bebanan stress ini.

Semoga 5 tip mudah atasi stress di atas, dapat membantu kita kawal stress dengan lebih bijak. Jangan lupa! Kita juga perlu amalkan gaya hidup lebih sihat dan ceria bersama keluarga tercinta. Aida doakan pembaca blog RJH sentiasa sihat dan happy lagi dirahmati sentiasa.. Aamiin..

Berminat untuk dapatkan Set Atasi Stress Shaklee ini sekarang?KLIK SINI UNTUK MEMBUAT PESANAN SET ATASI STRESS BERHARGA RM197.88 SAHAJA


NAK MENJADI PENGEDAR SHAKLEE?
Berminat untuk menjadi pengedar shaklee dengan modal rendah, mampu menambah pendapatan dengan untung runcit + bonus tunai setiap bulan dan pelbagai lagi manfaat ahli shaklee.

Jom sertai AuraRJH Family bersama saya. Dengan bimbingan tanpa putus. "Percaya Sebelum Berjaya, Cari Peluang, Usah Beralasan" InsyaAllah anda adalah Leaders Shaklee yang kami cari.


Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida