21 Mac 2017

# Penyakit Neurodegeneration # Vivix

Penyakit Neurodegeneration? Boleh Ditangani Dengan Antioksidan Tinggi

Assalammualaikum semua, apabila aida cakap je pasal suplemen pasti ramai fikir nak buat apa? untuk apa? ala tak de pape.. tak best pun.. tapi sedar tak? hari-hari tubuh kita bekerja keras untuk kita.

Macam kita makan nasi la kan.. hari nie kita makan.. esok pun kena makan nasi juga.. kalau tak makan apa jadi??? LAPAR la adik sayang... sama la dengan suplemen pun, setiap masa badan kita bekerja untuk kita, dan sel-sel badan akan mati dan lahir sel-sel baru..

Sel lama kalau tak dijaga apa jadi? akan muncul kecacatan.. kekurangan.. dan apabila sel baru muncul.. ia akan meniru sel lama, jika sel lama elok tak cacat itu bagus.

Apa yang kita risau ialah sel lama mengalami kerosakan menyebabkan badan kita cepat TUA SEBELUM USIA sebab apa? sel baru meniru sel lama yang sudah rosak/tidak elok.

Apabila sel baru tiru sel rosak, muka kita nampak tua walaupun kita masih muda. huhu.. sedinnya.. Ini berlaku bukan hanya dapat dilihat pada pandangan mata sahaja.. ia jugak pengaruhi sel-sel lain yang berhubung dari masalah daya ingatan semakin kurang, badan mudah letih, badan rasa sakit-sakit, antibodi badan semakin menurun dan sebagainya.

Perasan tak? ramai je aida jumpa muda-muda sudah cepat lupa..huhuhu.. Nauzubillah min zalik.. Harap sangat-sangat, kita dijauhkan dari segala penyakit.


APAKAH SEBAB & PUNCANYA?

Ini sebab apa? apa puncanya? ia belaku sebab cara permakanan kita, kita suka benar makan makanan sejuk beku, kfc, pizza, air bergas, mee segera, makanan berlemak tinggi, makanan bergoreng, dan macam-macam lagi.. kalau boleh mulai sekarang cuba elakkan dari makan makanan tu.

Terutama kanak-kanak, ibu bapa perlu kawal makanan anak jangan ikutkan hati mereka je, sebab ada kes kanak-kanak obesiti pada usia 6 tahun dengan bacaan paras gula 6.0.. huhu.. ia tinggi untuk usia kanak-kanak yang masih muda.

Jika ibu bapa tidak menjaga permakanan anak-anak sekarang. Maka awallah anak-anak disahkan diabetes pada usia muda. Sayangilah keluarga anda..

Ini semua bukan bualan kosong.

Inilah yang dipanggil isu-isu neurodegeneration.

Kenapa panjang lebar aida bagitau nie? sebab aida tak nak kita terjebak dengan penyakit neurodegeneration. 


APAKAH PENYAKIT NEURODEGENERATION?

ia salah satu penyakit yang memberi kesan kepada neuron di dalam otak manusia.

Neuron adalah blok binaan sistem saraf yang termasuk otak dan saraf tunjang. Neuron biasanya tidak menghasilkan semula atau menggantikan diri mereka sendiri, jadi apabila mereka menjadi rosak atau mati mereka tidak boleh digantikan oleh badan. Contoh penyakit neurodegenerative termasuk Parkinson, Alzheimer, dan penyakit Huntington.

Penyakit neurodegenerative adalah isyarat-isyarat yang tidak boleh diubati dan melemahkan yang menyebabkan degenerasi progresif dan/ atau kematian sel-sel saraf. Ini menyebabkan masalah dengan pergerakan (dipanggil ataxias), atau fungsi mental (dipanggil demensia). Info dari WHAT IS NEURODEGENERATIVE DISEASE?

Salah satu puncanya, dalam badan kita terlalu banyak radikal bebas menjadikan otak kita mengalami oxidative stress sekaligus menggalakkan berlakunya penuaan otak dan penyakit2 neurodegeneration seperti alzheimer, masalah kognitif misalnya mudah lupa, sukar ingat, sukar fokus dan sebagainya.

Apa yang boleh membantu kita tangani penyakit neurodegeneration dengan mengambil permakanan yang tinggi antioksidanya contohnya buah, sayur, kacang-kacangan, biji-bijian, termasuk seperti kacang merah, blueberry, kacang merah, kacang pinto, blueberry, cranberry, artikuk, blackberry, plum, raspberry dll. Info lanjut : Top 10 Makanan paling tinggi Antioksidan

Namun ia belum mencukupi juga, satu cara yang paling berkesan lagi berkhasiat adalah mengambil tonik sirap 1001 khasiat yang dikenali sebagai Vivix Shaklee yang diperkaya dengan antioksida dalam reseveratrol Vivix Shaklee melambatkan kitaran dan kematian sel, melambatkan proses penuaan dan membantu meningkatkan ketahanan antioksidan untuk kulit yang lebih sihat. 
Apa yang membolehkan ia bertindak lebih berkesan berbanding suplemen lain di pasaran?

Ini semua disebabkan Tindakan Vivix sehingga ke Tahap Sel yang terbahagi kepada 4 fungsi utama

1# Mempertahankan sel (cell defense)
Ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular
.


2# Memberi tenaga kepada sel
Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitokondria untuk meningkatkan tenaga di dalam sel.


3# Memperbaiki sel
Ramuan Vivix dikaji membantu pembaikan sel tahap selular

4# Meningkatkan prestasi sel
Ramuan VIvix adalah 100 kali lebih kuat dari resveratrol untuk melambatkan pembentukan protein AGE (advanced glycation end product) yang boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.


Dengan kehebatan sumber semulajadi dari bahan-bahan terpilih yang terkandung dalam vivix membuatkan Vivix tiada tandingan lain yang boleh memberi kesan yang terbaik pada tubuh badan kita. Oleh itu, pengambilan setiap hari vivix boleh membantu tangani penyakit neurodegeneration ini secara semulajadi sekaligus menyihatkan lagi sel-sel baru yang berhubung dengan lebih baik.

Jika anda atau ahli keluarga anda salah seorang pesakit yang melibatkan isu neurodegeneration. Aida cadangkan anda amalkan Vivix Shaklee sekarang agar ia boleh dikawal lebih awal dari terus-terusan menjadi semakin kronik.

Mahu lebih penjimatan.. 
Dapatkan 2 botol Vivix Shaklee dengan secara automatik dapat keahlian secara percuma dan cash bonus RM30+

Mahu lebih lagi penjimatan..
Dapatkan 6 botol Vivix Shaklee dengan secara automatik dapat keahlian secara percuma serta bonus wang tunai RM200+
Info lanjut? Cari aida ok! Semoga manfaat kepada kita semua..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

(^_^) Selamat datang dan terima kasih kerana menjadi pelawat setia blog Rahsia Jelita Hawa. moga-moga sentiasa sihat happy bahagia bersama keluarga tersayang (^_^)

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida