13 September 2017

# Collagen Shaklee # ESP

Cara Rawat Patah Tulang

Tak tahan sakit sangat-sangat! 

Hanya mampu telan ubat tahan sakit. Tapi sampai bila? 

Rasa sakit ini sangat menganggu kerja harian kita.

Jadi aida nak kongsi satu kisah pesakit patah tulang belakang dan kaki sudah sembuh dari semua kesakitan yang dialami beliau.

Jom ikuti kisah beliau.

Awalnya Faiz Anti-Suplemen


Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua.

Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..

Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya..


Kemalangan Motosikal Patah Tulang Belakang dan Kaki


Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya.

(Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.


Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil..


Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang yang no 2 seperti carta di atas.

Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun.

Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja.

Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..


Mula Makan Suplemen Untuk Bantu Mempercepatkan Proses Penyembuhan Tulang  


Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT.


Doktor Berkali-kali X-ray Tak Percaya Tulang Dah Bercantum


Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. 

Dengan izinNya jua. Alhamdulillah...Menakjubkan!!

Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya.

Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..


Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!!


Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.

Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka.

Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.

Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!!

Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.

Alhamdulillah!!

Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja.

Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.

Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih.

Minat untuk dapatkan sekarang?
KLIK SINI UNTUK ORDER SET PATAH TULANG


Sebab itulah kita wajib menjaga kesihatan tulang dari awal. Apabila tulang kekurangan kalsium, risiko untuk tulang patah dan rapuh sangat tinggi. 

Oleh itu, jom kita kenalpasti punca tulang mudah patah dan rapuh.



Ada 5 Punca Tulang Mudah Patah & Rapuh yang mesti kita tahu

  1. Haid, Mengandung, Bersalin, Menyusu - ramai wanita berisiko mengalami masalah osteoporosis. Kalsium ditarik keluar ketika haid adalah salah satu punca wanita alami kehilangan kalsium penting untuk tulang terus kukuh dan kuat. 
  2. Perubahan hormon - mereka yang mengalami masalah seperti hipertiroid (kalenjar tiroid terlalu aktif) ataupun gangguan kalenjar adrenal.
  3. Ada penyakit seperti kencing manis 
  4. Merokok - penyerapan kalsium di usus terganggu 
  5. Kemalangan - berlaku patah tulang apabila tulang hanya tunggu masa untuk patah sebab terkena tekanan yang kuat secara tiba-tiba semasa kemalagan berlaku. 



Set Patah Tulang Shaklee ini boleh di ambil oleh lelaki dan wanita 
  • OsteMatrix membantu hilangkan sakit badan serta atasi masalah tulang rapuh dan kuatkan tu
  • lang. 
  • ESP memberikan tenaga dan meningkatkan pertumbuhan tulang dan tisu. 
  • Omega Guard untuk mengurangkan keradangan tubuh badan 
  • Kolagen membantu mengurangkan sakit sendi, sakit belakang dan cepatkan pertumbuhan tulang. 
  • Vitamin C membantu menyembuhkan luka kemalagan dengan cepat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

(^_^) Selamat datang dan terima kasih kerana menjadi pelawat setia blog Rahsia Jelita Hawa. moga-moga sentiasa sihat happy bahagia bersama keluarga tersayang (^_^)

Follow Us @aurarjh_byaida