13 September 2017

# Collagen Shaklee # ESP

Cara Rawat Patah Tulang Secara Semulajadi

Kembali sihat itu la tujuan utama pengambilan suplemen shaklee.

Sebab apa????

Sebab tak tahan sakit sangat-sangat! dengan bengkak lagi berdenyut-denyut...huhu

Hanya mampu telan ubat tahan sakit dan tahan bengkak. Tapi sampai bila? 

Rasa sakit ini sangat mengganggu kerja harian kita.

Jadi aida nak kongsi satu kisah pesakit patah tulang belakang dan kaki sudah sembuh dari semua kesakitan yang dialami beliau.

Jom ikuti kisah beliau.

Awalnya Faiz Anti-Suplemen


Assalammualaikum..Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua.

Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..

Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya..


Kemalangan Motosikal Patah Tulang Belakang dan Kaki


Saya terlibat dalam kemalangan jalan raya awal bulan 3 tahun ni. Semasa tu saya menunggang motosikal. Badan saya tercampak dalam gaung setelah saya cuba mengelak daripada sebuah kereta yang ‘makan’ jalan laluan saya.

(Masa tu rasa macam superman plak badan melayang terbang). Akibatnya saya mengalami patah tulang belakang dan juga patah tulang di atas telapak kaki saya.


Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil..


Menurut doktor tulang belakang yang patah tu tulang yang no 2 seperti carta di atas.

Doktor cakap akan ambil masa untuk sembuh dan akan baik dengan sendiri sebab usia saya masih muda lagi baru 23 tahun.

Tapi, ambil masa tu berapa lama? Doktor pun tak dapat nak pastikan dan saya pula takkan nak menunggu sahaja tanpa usaha apa-apa..

Sampai bila saya nak berkerusi roda dan terbaring atas katil sahaja tunggu tanpa buat apa-apa. Perlukan usaha juga kan sebab doktor hanya bagi ubat tahan sakit sahaja.

Takkan boleh sembuh dengan ubat tu ja..


Mula Makan Suplemen Untuk Bantu Mempercepatkan Proses Penyembuhan Tulang  


Jadi, saya meminta kakak saya yang kebetulan pengedar Shaklee memberi cadangan supplemen yang mana boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan tulang saya ni.

Jadi, kakak saya cadangkan ESP, Zinc, Ostematrix dan AJHT.


Doktor Berkali-kali X-ray Tak Percaya Tulang Dah Bercantum


Alhamdulillah setelah mengamalkan supplemen tersebut dengan konsisten selama sebulan tanpa culas, tulang patah yang dialami oleh saya sudah bercantum semula!!. 

Dengan izinNya jua. Alhamdulillah...Menakjubkan!!

Doktor pun berkali-kali tengok xray macam tak percaya. Siap tanya dah berapa lama accident ni sehinggakan doktor tu pun panggil doktor yang dari pemerhatian saya lebih senior dari dia untuk mengesahkannya.

Jadi balutan simen di kaki doktor terus buka dan menyuruh saya menggunakan tongkat pula sebab katanya tulang baru bercantum dan tak mau bagi tekanan yang kuat sangat ke atas kaki saya..


Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!!


Lagi pula untuk menampung tulang belakang saya sebab doktor minta untuk teruskan pakai bengkung keras tu sekurangnya selama 6 bulan untuk memastikan tulang tu betul-betul kukuh dan bercantum dengan baik sebab melibatkan tulang belakang takut menekan saraf yang akan beri kesan buruk pada badan saya nanti.

Bulan ke -3 iaitu temujanji ketiga saya dengan doktor, doktor kata bengkung keras yang membalut badan saya tu dah boleh dibuka.

Katanya tulang saya dah bercantum elok cuma dalam masa setahun ni saya tidak dibenarkan untuk angkat benda-benda yang berat dan juga menunggang motor.

Alhamdulillah gembira lah saya. Saya dah boleh bergerak dengan bebas tanpa perlu rasa seperti “Iron Man” lagi!!

Saya juga tak perlu jumpa dengan doktor lagi dan hanya diberikan ‘open appoinment’ sekiranya terjadi apa-apa seperti rasa sakit dan sebagainya.

Alhamdulillah!!

Sekarang ni saya masih konsisten mengamalkan Ostematrix dan juga ESP sahaja.

Saya perlu mengambil bekalan kalsium secukupnya untuk pastikan tulang saya betul-betul kuat.

Syukur Alhamdulillah. Terima Kasih.

Minat untuk dapatkan sekarang?
KLIK DISINI UNTUK MEMBUAT PESANAN SET PATAH/RETAK TULANG SHAKLEE!


Sebab itulah kita wajib menjaga kesihatan tulang dari awal. Apabila tulang kekurangan kalsium, risiko untuk tulang patah dan rapuh sangat tinggi. 

Oleh itu, jom kita kenalpasti punca tulang mudah patah dan rapuh.



Ada 5 Punca Tulang Mudah Patah & Rapuh yang mesti kita tahu


  1. Haid, Mengandung, Bersalin, Menyusu - ramai wanita berisiko mengalami masalah osteoporosis. Kalsium ditarik keluar ketika haid adalah salah satu punca wanita alami kehilangan kalsium penting untuk tulang terus kukuh dan kuat. 
  2. Perubahan hormon - mereka yang mengalami masalah seperti hipertiroid (kalenjar tiroid terlalu aktif) ataupun gangguan kalenjar adrenal.
  3. Ada penyakit seperti kencing manis 
  4. Merokok - penyerapan kalsium di usus terganggu 
  5. Kemalangan - berlaku patah tulang apabila tulang hanya tunggu masa untuk patah sebab terkena tekanan yang kuat secara tiba-tiba semasa kemalagan berlaku. 



Set Patah Tulang Shaklee ini boleh di ambil oleh lelaki dan wanita 

  • OsteMatrix membantu hilangkan sakit badan serta atasi masalah tulang rapuh dan kuatkan tulang. 
  • ESP memberikan tenaga dan meningkatkan pertumbuhan tulang dan tisu. 
  • Omega Guard untuk mengurangkan keradangan tubuh badan 
  • Kolagen membantu mengurangkan sakit sendi, sakit belakang dan cepatkan pertumbuhan tulang. 
  • Vitamin C membantu menyembuhkan luka kemalagan dengan cepat.

Di bawah pengalaman pengguna shaklee yang berjaya atasi masalah patah tulang dengan cepat



Patah tulang? Vivix sangat miracle

Nak kongsi miracle vivix ni sikit. saya , awal februari bulan lepas. Sibuk nak kemas nak pindah. So, masa tengah punggah kotak dalam almari. Tiba2 bola bowling jatuh atas kaki kiri. masa tu tiba2 kaki rasa kebas. berdenyut. Tengok kaki naik bengkak life depan mata 3 kali ganda saiz asal. Keluar bilik nak bagitau suami. Sambil heret kaki. Sebab takleh nak pijak lantai dah. Ambik herbal blend. Picit tak tau banyak mana. Sapu kat kaki. Kebetulan masa tu ada vivix nak pos kastemer. Terus bukak, togok tak pakai sudu dah. Malam tu takleh tido, sebab kaki berdenyut sangat sakit. Tak berani nak gi hospital takut masuk besi ke apa.huhu. Esok, bangun biru kaki. Solat pun tak boleh berdiri. Sebab tak boleh bangun bila duduk. Kecuali berpaut. Hari ke empat surut bengkak. Pegang2 rasa tulang tak macam tulang. dah tau retak. tapi alhamdlillah. tak cacat. sekarang kalau tekan, masih ada lagi tulang. Vivix kalau sape excident atau patah. Memang rekemen 200%  dari Sue


Patah tulang rusuk waktu kemalangan..

Dia ckp dia sedap pegang kaki n tgn ok, tapi bila nak bangun x boleh patah 4 tulang rusuk. Dr x bg sebarang ubat sbb patah tulang rusuk so kak bg oste nak tanya nutrisinist dia mesti ambil 6 bj pg/6 bj mlm jd selama 20 hari dia amal, Alhamdulillah tulang yg patah,dapat pulih dgn segera, so kak bg lg 1 botol Dr pun hairan sbb pemulihan cepat n Dr tanya ambil apa supplemen dia ckp kalsium Shaklee, Dr kata teruskan sbb hosp.x bg sebarang ubat hanya pantau shj, skrg dia dah pulih sepenuhnya, Aamin.. dari Siti  

Tulang Kaki Patah sembuh selepas 2 minggu konsisten set tulang patah shaklee (ESP + Ostematrix) sekarang add OmegaGuard untuk kurangkan kaki bengkak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

(^_^) Selamat datang dan terima kasih kerana menjadi pelawat setia blog Rahsia Jelita Hawa. moga-moga sentiasa sihat happy bahagia bersama keluarga tersayang (^_^)

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida