20 September 2017

# RESEPI

RESEPI : Aiskrim Coklat Oreo Tanpa Telur (homemade)

Jom cuba resepi aiskrim coklat oreo nie. Nampak cam best je. Aida tak sabar nak cuba buat sendiri kat rumah. Awak pun jangan tengok je tau. Jom cuba, mana tahu kan lepas nie tak yah susah-susah cik suami nak kena beli aiskrim mahal-mahal lagi. sebab kita dah pandai buat sendiri..hihi. 


RESEPI: AISKRIM COKLAT OREO

Bahan-bahannya:
1 1/2 gelas susu Dutch lady/susu cair
1/2 gelas susu pekat
1 sudu besar ovelete
1 sudu Kecik esen vanila
Sedikit perasa coklat
Serbuk oreo

Cara-caranya:
Campur kan Semua Bahan kecuali serbuk oreo .mix sampai kembang,gebu & ringan. Masukkn serbuk oreo. Kacau sebati Guna sudu. Pastu Masukan Dlm bekas, masuk kan Dlm freeze.. Tunggu sampai beku dalam 20/30 minit..

Tips
*Nak lagi sedap lepas je 20minit keluarkan blend kejap dan masukkan dlm peti sejuk beku tunggu kejap dan boleh dimakan aiskrim coklat oreo gebu gabass!!

*Sedapnya  Selamat mencuba
credit : Resepi Zara Umairah


Aida Nak Buat Projek Buat Duit RM2769 sebulan. Ada yang nak join ke?


Boleh terus wasap aida di www.wasap.my/601112909102/projekbuatduitBAF untuk info lanjut. (^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

(^_^) Selamat datang dan terima kasih kerana menjadi pelawat setia blog Rahsia Jelita Hawa. moga-moga sentiasa sihat happy bahagia bersama keluarga tersayang (^_^)

Follow Us @aurarjh_byaida