10 Disember 2016

# Garlic Complex # Kayap

PESAKIT KAYAP? Cara merawatnya..

Penyakit Kayap disebabkan oleh virus Varicella-zoster – virus yang sama yang menyebabkan cacar air (chickenpox). Sesiapa yang mempunyai cacar air (chickenpox) boleh mengalami penyakit kayap. Selepas anda pulih daripada cacar air, virus boleh memasuki sistem saraf anda dan terletak tidak aktif selama bertahun-tahun lamanya. Akhirnya, ia boleh mengaktifkan semula dan bergerak sepanjang laluan saraf ke kulit anda dan akhirnya mengeluarkan kayap.

Sebab untuk menjelaskan kenapa virus Varicella-zoster boleh menjadi aktif dan menjadi penyakit kayap masih tidak jelas. Tetapi ia mungkin disebabkan oleh imuniti terhadap penyakit seperti yang anda semakin tua. Kayap adalah lebih biasa di kalangan orang dewasa yang lebih tua dan orang-orang yang mempunyai sistem imun badan yang lemah.

Varicella-zoster adalah sebahagian daripada kumpulan virus yang dipanggil virus herpes, termasuk virus yang menyebabkan kudis sejuk dan jangkitan kelamin. Oleh kerana itu, kayap juga dikenali sebagai herpes zoster. Tetapi virus yang menyebabkan cacar air (chickenpox) dan kayap bukan virus yang sama yang bertanggungjawab untuk luka sejuk atau jangkitan kelamin.
Adakah Anda Berisiko Untuk Dijangkiti Penyakit Kayap?

Seseorang dengan penyakit kayap boleh memberi atau menghantar virus varicella-zoster kepada sesiapa yang tidak immune kepada cacar air (chickenpox). Ini biasanya berlaku melalui hubungan secara langsung dengan luka terbuka ruam kayap. Setelah dijangkiti, orang itu akan terkena cacar air dan bukannya kayap.

Cacar air boleh membahayakan bagi sesetengah golongan manusia. Selagi anda mempunyai penyakit kayap, anda adalah berisiko untuk berjangkit atau menjangkiti orang lain dan harus mengelakkan sentuhan fizikal dengan:
  • Sesiapa yang mempunyai sistem immune badan yang lemah
  • Bayi yang baru lahir
  • Wanita hamil

Pengambilan suplemen dapat membantu meningkatkan imun sistem dan pada masa yang sama mampu melawan virus penyebab kayap. Antara suplemen yang sangat membantu atasi masalah ini adalah NutriFeron, Vivix dan Galic Complex.
Nutriferon memiliki interferon. Interferon ini berfungsi untuk “memberi alarm” kepada antibodi untuk bertindak melawan virus, bakteria, kuman (bendasing) yang datang dalam badan. Jadi, pertahanan badan akan meningkat dan terus aktif dan melawan bendasing ini.

Apabila pesakit yang mengalami kayap ini mengambil Nutriferon, interferon akan meningkatkan sistem pertahanan badan dan mula bekerja keras untuk melawan virus ini. Jika sistem pertahanan badan tidak ditingkatkan, bagaimana ia mahu melawan virus dengan kadar yang cepat? Di sini lah perlunya nutriferon.
Vivix memiliki satu teknologi yang membantu dalam memulihkan sel sehingga ke DNA. Ia merupakan antioksidan yang sangat tinggi. Gabungan Vivix dan Nutriferon akan membuatkan sistem pertahanan badan semakin meningkat dengan jayanya.

Pada masa yang sama akan membantu memulihkan pesakit kayap pulih dengan lebih cepat. Vivix membantu dalam mengatasi simptom-simptom sakit saraf atau keradangan yang dirasai oleh pesakit kayap ini. Juga membantu memberikan tenaga yang cepat secara semulajadi.
Garlic Complex adalah daripada ekstrak bawang putih. Sebiji Garlic Complex mengandungi segugus bawang putih. Seperti yang kita tahu, bawang putih secara semulajadi bertindak sebagai antibiotik.

Pesakit kayap memerlukan antivirus dan antibiotik untuk kembali pulih. Garlic membantu dalam membekalkan antibiotik yang semulajadi kepada pesakit kayap.

Jom beli Set Pesakit Kayap Shaklee Secara Online!!
Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan suplemen Shaklee bolehlah hubungi saya.

Tahukah Anda?
  • Setiap pembelian Vivix 2 botol, anda layak dapat Cash Back RM30+
  • Setiap pembelian Vivix 6 botol, anda layak dapat Cash Back RM200+

Love,
Pengedar Aktif Shaklee Malaysia
Whatsapp/telegram : 01112909102
(^_^)

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida