20 Disember 2016

# Collagen Shaklee # Testimoni Collagen Shaklee

Ramai Cari Collagen Shaklee... KENAPA?

Bila sebut je pasal kolagen pasti ramai tertanya-tanya... kenapa ramai sangat cari kolagen shaklee nie kan...dan dalam banyak-banyak soalan customer tentang COLLAGEN SHAKLEE. Inilah yang sering menjadi soalan hot customer.. Semoga ini membantu segala persoalan dan kemusyikalan korang tentang produk ini. ok! 

Antara 11 Persoalan Hot Customer ialah :

1. Apa kandungan collagen shaklee? 
2. Apa istimewanya collagen shaklee?
3. Macam mana bentuk collagen shaklee?
4. Tahan berapa lama collagen shaklee?
5. Macam mana aturan makan colalgen shaklee?
6. Berapa harga collagen shaklee?
7. Siapa sesuai ambil collagen shaklee?
8. Macammana rasa collagen shaklee?
9. Boleh tak collagen diambil bersama produk lain?
10. Ibu menyusu boleh ambil tak collagen shaklee?
11. Macammana nak beli collagen shaklee?

Saya akan jawab satu per satu persoalan di atas. Jom teruskan membaca (^_^)


1. Apa kandungan Collagen Shaklee?

Kandungan utama Collagen Shaklee adalah dari sisik ikan merah, iaitu salah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen haiwan yang lain.

Ada 6 lagi kandungan tambahan iaitu

Ekstrak Kerang-kerangan – Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.

Elastin dari kolagen ikan – Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal.

Lactobasilus Acidophilus – Sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaa semulajadi sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.

Ekstrak Pfaffia – Pfaffia juga digelar sebagai Ginseng Brazil yang bila diganbungkan dengan enstrak biji benih Camellia Japonica, dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan mebuatkan kulit lembut, lembap dan rata.

Ekstrak biji benih Camellia Japonica – Mengandungi asid oleik, sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi. Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas.

Vitamin C dan Vitamin B – Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi yang melawan radikal bebas dan merosakkan kulit kita. Vitamin-Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk mengahsilakan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.


2. Apa istimewanya Collagen Shaklee?

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang menyediakan anda 4,000mg Kolagen proprietari RSS (Sisik Ikan Merah), kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak daripada sisik Ikan Merah. Kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

Collagen Shaklee bermolekul sangat ringan (kira-kira 1,000 Dalton) dapat diserap dengan mudah oleh badan dan membantu peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Terbukti berkesan dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)


3. Macammana bentuk Collagen Shaklee?

Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. Sekotak mengandungi 15 paket di mana setiap paket mengandungi 15mg.


4. Tahan berapa lama Collagen Shaklee?

Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 paket setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan Collagen Shaklee ialah 15 hari. Walaubagaimanapun, pengguna boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan). 


5. Macam mana aturan makan Shaklee Collagen Power?

Sangat mudah! Hanya campurkan 1 paket collagen bersama sebarang minuman kegemaran (kecuali air panas, air bergas dan air berkafien). 

Diambil sebaiknya pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. Jika sudah consume ESP atau mealshake, boleh dibancuh bersama ESP dan mealshake. 

Resepi lain yang boleh anda cuba bersama collagen shaklee adalah:
  • Vivix + collagen
  • Performence Drink + collagen
  • Jus twister tropicana + collagen 
  • Milo + collagen
  • Pelbagai Jus buahan kegemaran + collagen


6. Berapa harga Collagen Shaklee?

Harga Pasaran ialah RM315.88 sekotak. Akan tetapi jika anda membuat pembelian 4 kotak Collagen Shaklee, Tawaran Istimewa Diskaun RM200 untuk anda. Nak order? Klik Whatsapp Aida 01112909102 

Harga collagen berdasarkan sumber yang diperolehi untuk menghasilkan colalgen. Semestinya kualiti yang dijaga untuk penghasilan collagen ini sangat bermutu. Sumber dari ikan laut dalam adalah sukar untuk diperolehi. Harga setanding dengan kualiti produk. 


7. Siapa sesuai ambil Collagen Shaklee?

Collagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut:
  • Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, penglihatan kabur. 
  • Gusi yang tidak sihat 
  • Rambut kering dan bercabang di hujung 
  • Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering 
  • Garis halus pada leher 
  • Kulit hilang keanjalan, lebih kering. 
  • Kelihatan tua daripada umur sebenar. 
  • Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan. 
  • Payudara dan punggung kelenturan 
  • Kehilangan kalsium
  • Sering sakit tulang belakang
  • Sering sakit sendi lutut 
  • Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan.



8. Macammana rasa Collagen Shaklee?

Collagen shaklee rasa agak sedikit ikan dengan bau buahan tapi rase tu akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa seperti jus buahan. Jadi jangan risau untuk mencuba. Bagi aida, aida suka minum pure untuk lebih cepat kesannya. Tapi jika anda tidak boleh, boleh cuba minum dgn jus.



9. Boleh tak Collagen Shaklee diambil bersama produk lain?

Boleh tiada masalah cuma jarakkan pengambilan selama 2-3 jam.



10. Ibu menyusu boleh ambil tak ke Collagen Shaklee?

Kebanyakan kandungan collagen powder shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna Collagen Shaklee juga insyaaAllah tidak menjadi masalah. Malah ada yang beritahu setelah mengambil collagen, susu mencurah-curah dan anak asyik nak menyusu je. (mungkin lagi sedap susu ibu) hihi.. 

Jika tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari berturut2 jika tiada kesan kepada bayi, jadi anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added. Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba.
Berminat untuk dapatkan Collagen Powder anda sekarang?

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida