18 Oktober 2017

# B-Complex # ESP

Apakah Vitamin Penting Untuk Ibu Hamil?

Anda berjaya hamil (mood happy) tiada kata selain ucapan syukur (alhamdulillah) yang tidak terhingga, apabila anda sudah berpeluang menjadi seorang ibu kepada bayi yang bakal dilahirkan hasil cinta suci anda bersama suami tercinta. 

Namun tempoh kehamilan seorang ibu sangat mencabar. 

Persediaan fizikal, emosi dan rohani sangat mempengaruhi dan kadang ia sering berubah-ubah bergantung kepada individu. 

Oleh itu, ibu jangan lupa ambil vitamin tambahan yang disediakan oleh klinik, untuk membantu perkembangan bayi lebih sihat dan juga untuk menjamin kesihatan ibu sendiri. 


Apakah vitamin penting untuk ibu hamil? 


Terdapat 6 vitamin dan nutrien penting untuk ibu hamil iaitu:

1. Zat Besi
Seorang ibu hamil mengepam lebih banyak darah ke seluruh badan. Kandungan darah ibu hamil lebih 50% dari biasa. Zat besi sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. Kekurangan sel darah merah menyebabkan anemia dan sangat bahaya kepada kandungan dan ibu sendiri.

2. B Complex
Ibu hamil memerlukan 7 nutrien dalam B Complex, terutama Asid Folik bagi tumbesaran bayi yang sempurna. B Complex sangat penting untuk pemeliharaan sel darah merah dan juga sistem saraf.

3. Vitamin C
Vitamin C sangat penting untuk penyerapan zat besi. Walaupun ibu dah makan zat besi tapi tanpa vitamin C, ibu tetap berpotensi untuk mendapat anemia.

4. Minyak Ikan
Minyak ikan sudah diketahui sangat penting untuk kesihatan otak, dan juga sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sangat penting untuk tindakbalas hormon.

5. Kalsium
Apabila badan kekurangan kalsium, ia boleh menyebabkan masalah pada tulang dan otot. Ibu hamil yang kurang kalsium berisiko untuk mengalami sakit-sakit tulang dan kekejangan otot.

6. Protein
Protein adalah nutrisi yang sangat penting.Ia adalah blok binaan bagi sel-sel badan kita. Protein yang sihat membina sel badan yang sihat serta otot yang sihat. Otot yang sihat mengelakkan pengumpulan lemak dalam badan.
Sumber: VitaminSemulajadi.com


Kesemua vitamin di atas ada dalam Set Ibu Hamil dari suplemen shaklee iaitu Vitalea, Vitamin C, ESP, B Complex, Ostematrix dan Omega Guard.

Inilah vitamin penting untuk ibu hamil yang perlu anda amalkan seawal kehamilan sehingga selamat melahirkan bayi.


Untuk pesanan Set Ibu Hamil ini, anda boleh membuat belian secara online. 


Jom dapatkan vitamin penting untuk ibu hamil sekarang!

Anda dah buat keputusan? Whatsapp saya segera. 

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida