18 Oktober 2017

# Kalsium Untuk Tulang # Set Kesihatan Tulang

Nutrisi Untuk Tulang? PERLU atau TAK?

TULANG REPUT? ya...tanpa kita sedar badan kita kekurangan kalsium, akibatnya jatuh sikit pun tulang mudah patah, sebab itu kita jangan ambil ringan isu ini. Adakah nutrisi untuk tulang ini perlu atau tak? Ya, sangat perlu.


Dengan kejadian beberapa bulan lepas, saya dikejutkan dengan berita seorang sahabat yang terjatuh sepak bendul, jatuh pun pelahan saja tapi kakinya patah dan doktor terpaksa simen kaki dan beliau perlu menjalani rawatan berbulan-bulan. 


Ini berlaku kerana beliau alami kehilangan jisim tulang. Jika kita tidak mengambil kalsium dan fosfat sebelum umur 30 tahun, kita akan alami kehilangan jisim tulang semakin tinggi. Jika dibiarkan, kita mudah terdedah dengan risiko osteoporosis, tak kira la lelaki ke perempuan.


Cuba anda lihat perbezaan tulang sihat dan tulang yang alami masalah osteoporosis, inilah yang dialami oleh sahabat saya tadi. Oleh itu, kita perlu menjaga kesihatan tulang kita sebaiknya dari awal sebelum ia menjadi lebih teruk sehingga alami masalah osteoporosis. Nauzubillah min zalik.


Apakah yang boleh mencegah osteoporosis? demi mendapatkan tulang yang sihat, kita mestilah;
  • ambil makanan sihat dan seimbang lengkap nutrisi
  • perlu bersenam/ lakukan aktiviti fizikal secara konsisten setiap hari
  • ambil suplemen tambahan untuk membina tulang sihat


Anda sayang tulang anda? pastikan anda dapatkan kalsium lengkap dengan mineral lain yang penting bagi melengkapkan keseimbangan tulang yang hilang. Kalsium ibarat seperti bata, Mineral seperti simen. Jika bata dan simen dilekatkan, ia pasti lebih kuat begitulah juga tulang kita.

Suplemen yang sesuai untuk dapatkan tulang yang sihat adalah Ostematrix dan Kolagen. Untuk dapatkanya, anda boleh terus order secara online. KLIK SINI UNTUK ORDER OSTEMATRIX & KOLAGEN.

atau boleh whatsapp saya. KLIK SINI

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida