27 Februari 2018

# TIP KECANTIKAN # Vitamin E

7 Cara Hilangkan Parut Dengan Cepat dan Berkesan

Memiliki kulit cantik berseri-seri, idaman setiap insan tidak mengira usia dan jantina. Semua nak kelihatan cantik!? termasuklah aida sendiri. Kalau muka lesu kusam je, rasa tak sedap duduk, macam ada sesuatu yang tak kena dalam badan terutama badan mula lemau tak sihat, sering selesema deman lagi bertambah-tambah tak bermaya wajah kita.

Jadi hari ini, aida nak bagi sikit cara hilangkan parut. Nak tahu tak? hihi.. mesti la nak kan kan..

Baiklah aida nak berikan 7 Cara Hilangkan Parut yang boleh kita amalkan di rumah 


Apakah 7 Cara Hilangkan Parut Itu? 
Tara... jom sama-sama kita amalkan ok!  


1# Cara Hilangkan Parut : Pisang
Amalkan gosok setiap hari dengan kulit pisang lemak manis atau kulit pisang kapas. 


2# Cara Hilangkan Parut : Ubat Gigi
Sapukan dengan sebarang ubat gigi setiap hari. 


3# Cara Hilangkan Parut : Beras
Ambil sedikit beras, kunyit hidup dan sedikit bawang putih. Kisar bahan-bahan ini sehingga halus. Kemudian, campurkan dengan sedikit air dan ratakan ke muka. Biarkan sehingga kering dan kemudian gosokkan perlahan-lahan sama seperti memakai skrub. Setelah itu bilaskan dengan air suam. Lakukan setiap hari dan anda akan mendapat hasil yang memuaskan


4# Cara Hilangkan Parut : Lidah Buaya
Basuh bersih daun lidah buaya yang segar. Sapukan lendirnya di serata kulit yang berparut setiap kali sebelum tidur. Biarkan semalaman dan cuci keesokannya dengan air suam. 


5# Cara Hilangkan Parut : Bedak Sejuk
Campurkan segenggam bedak sejuk yang telah dicampurkan dengan cekur yang telah ditumbuk halus. Pakai bedak sejuk ini sebelum masuk tidur. Lakukan sehingga kesan parut itu hilang. 


6# Cara Hilangkan Parut : Timun
Kisar timun dan sebiji tomato. Tapiskan airnya dan minum untuk menyejukkan badan. Ambil hampas timun dan tomato tadi, gossokkan di bahagian muka, tangan dan kaki. Amalkan seminggu sekali.


7# Cara Hilangkan Parut : Vitamin E
Ambil 1 biji Vitamin E dan kerat sikit dihujung kapsul, sapu pada kawasan luka/parut. Untuk kesan lebih optimum, kita boleh telan 1 biji Vitamin E setiap hari. Apa lagi khasiat Vitamin E? 

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida