11 Mei 2017

# Jimat Cermat # Tips Jimat

3 Tips Berjimat Cermat

Jimat Cermat Amalan Mulia, tapi kena ingat!! Jangan Kedekut Sudah!!  Belanja bukannya salah.. tapi cara belanja tu yang kena betul... Baiklah aida tak nak buang masa anda di hari khamis yang indah nie..aduh xleh bla ayat..hahaha.. ok ok hari nie... aida nak kongsi sikit tip iaitu :



3 TIPS BERJIMAT CERMAT

TIPS #1

Suka membeli-belah? tak kesah la beli barang dapur ke baju anak ke.. perkara wajib sebelum keluar membeli beleh adalah senaraikan barangan yang hendak dibeli, supaya tiada barangan yang terlupa nak ambil la..huhu..al-maklum lah sekarang petrol semakin mahal..huhu.. bajet betul2 ok!


TIPS #2

Suka makan di Restoran? ia tak salah kalau untuk ubah selera makan (juz happy) tapi seeloknya kurangkan makan makanan di restoran. Sebab apa? kualiti kebersihan makanan pun kita kurang pasti, khasiat makan, cara masakan pun sudah berbeza.. kebiasaan di kedai (kecuali kedai yang khas untuk diet seimbang) ia banyak menggunakan perasa tambahan yang tidak bagus untuk kesihatan kita seperti ajinomoto, sos tiram dan sebagai. Jadi kita kena hati-hati.


TIPS #3

Sebaik sahaja anda dapat gaji, sebaiknya anda asingkan wang mengikut tabung tertentu. Contoh : Tabung Simpanan, Tabung Belanja, Tabung Pelbagai Bil (elektrik, syabas, astro dll), Tabung Kecemasan, Tabung Travel, Tabung Pendidikan, Tabung Kebajian dan sebagainya. Ia memudahkan urusan perbelanjaan harian anda dengan lebih baik. Anda pernah cuba tak? simpan RM20 atau RM5..hasilnya memang wow... aida pernah rasainya..best sangat, apabila dikumpul dan mula banyak, aida cuba kira.. alhamdulillah boleh dalam RM1000+ memang terkejut!! teruja tau.. cubalah sendiri..hihi


Alhamdulillah, semoga dengan 3 tips berjimat cermat ini dapat bermanfaat kepada semua pembaca RJH. Yang paling penting, wajib displin dalam menguruskan kewangan, baru la kita tahu aliran duit keluar masuk setiap bulan..
Ala buat pun.. tetap tak de duit..huhu 

amboi dah give up dik noooo!!!! janganlah mudah mengalah pada diri sendri.. tak dapat dik nak nolong nyeee..hihi.. Berminat untuk jana pendapatan? jom sertai AuraRJH team segalanya akan diberikan secara percuma. Wajib berdaftar dengan shaklee dan ditaja oleh aida.

Berminat? whatsapp/telegram terus aida di 01112909102 ya.. (^_^) terima kasih.

Tiada ulasan:

Pelawat RJH

Follow Us @aurarjh_byaida