6 Mei 2017

# Diabetes # Proses Necrosis

Proses Necrosis Berlaku Kepada Pesakit Diabetes

DIABETES adalah salah satu contoh sel yang mati pra-matang mengalami proses necrosis.. menyebabkan tangan/kaki/anggota badan lain alami pelbagai penyakit kronik (tengok je la gambar tu.. seram kot)  kulit yang hitam pada tangan pesakit diabetes. 


KENAPA NECROSIS BERLAKU?

Necrosis disebabkan oleh faktor-faktor luar seperti toksik, bahan kimia, radikal bebas, radiasi, trauma, dan kecederaan.

Memang sel kita akan mati secara semulajadi iaitu sel mati sendiri dipanggil apoptosis. tapi yang menjadi masalahnya sekarang!

Sel yang sepatutnya mati.. tapi tak mati (sel keliru) jadi dia tetap ada yang membuatkan sel-sel baru duk duplicate sel keliru nie. Dan bila sel-sel mengalami kerosakan DNA tetapi gagal untuk menjalani apoptosis, sel inilah yang akan membiak menjadi sel kanser


Macam mana kita nak pulihkan sel-sel hasil dari proses necrosis ni?

Apabila DNA sel yang rosak, ia biasanya akan mengesan kerosakan dan cuba untuk memperbaikinya. Jika kerosakan tidak boleh diperbaiki, sel biasanya akan menghantar diri sendiri ke fasa apoptosis.

sebab itu laa.. aida galakkan mereka yang menghidap diabetes mengamalkan VIVIX setiap hari. tapi bukan mereka je.. kita2 pun patut amalkannya setiap hari untuk membantu sel-sel DNA kita dikawal dengan teratur mengikut kitaran semulajadi sel dalam badan kita.


dan VIVIX ada 4 fungsi utama yang pembaikan sel. perlindungan sel, tenaga sel dan prestasi sel. Kesemuanya memang kita perlu untuk pastikan sel-sel kita hidup dan boleh menjadikan segala organ dalam badan kita berfungsi dengan baik bukannya berpenyakit.

Jadi rajin-rajinlah kita hadiahkan diri sendiri dan keluarga kita dengan mengamalkan vivix setiap hari. Sihat itu Anugerah yang WAJIB dijaga MOLEK-MOLEK 

Love,
Aida Alisha
01112909102
Pengedar Shaklee Aktif Kelantan
Your Business Leader AuraRJH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

> Assalammualaikum wbt
> Sila tinggalkan komen anda di bawah (^_^)
> Komen satu pun jadilah..hihi

Follow Me

Follow Us @aurarjh_byaida